23 okt. 2009

Mitt liv...

Dom säger att jag skriver här för sällan och att jag borde uppdatera lite oftare så att ni vet jag håller på med här på andra sidan östersjön...

Jaja för er som inte vet eller har förstått vid det här laget så har jag packat ihop mitt liv i Sverige och flyttat till mitt kära Finland, närmare bestämt Helsingfors, för nya äventyr och möjligheter.

I somras fick jag ett erbjudande på mitt jobb som gick ut på att jag skulle åka till Finland i 2 månader för att starta upp ett nytt kontor. Det här lät ju som en bra idé i mina öron och jag tänkte på vad det kunde ha för inverkningar på mitt CV och 2 månader skulle ju gå jättefort. Efter några veckor hade vi ett nytt samtal och fick då erbjudandet att stanna kvar som Country Manager och efter ungefär 2 minuters betänketid tackade jag ja och helt plötsligt vart jag finne på heltid.

Just nu håller jag på att flytta för fullt.. har hittat en helt perfekt lägenhet med helt operfekta väggar.. det är högt i tak, gamla trägolv och jag säger som den gamle Hilton, location, location, location. Min lägenhet ligger helt perfekt i läge, nära till jobbet och nära till centrum. Efter lite förhandling med hyresvärden fick jag lov att måla om och nu efter några målningstimmar senare har jag även perfekta väggar.

Min bror var här nu i helgen för att leverera mitt flyttlass. Tur att jag inte äger så mycket och att det flesta grejerna fick plats att transporteras i hissen. En gigantisk soffa har jag iallafall och den var vi tvugna att bära upp alla 5 våningar, så nu behöver jag inte träna armar på ett bra tag för jag fick all träning jag behövde där, vilken pärs. Tack bror för hjälpen.

I helgen ska jag åka till IKEA för att köpa säng, så att jag slipper sova på soffan. Om jag känner mig rätt så kommer det nog bli en hel del andra saker också men jag tänkte att jag skulle försöka undvika detta för helgen efter tänkte jag ta och åka till något antik loppis och fynda, det kan ju vara roligt att försöka variera sig lite så det inte bara blir ett IKEA hem. Tänkte att jag skulle pryda bloggen med lite kort från mitt hem lite senare när jag fått ordning eller så kanske jag låter bli så får ni komma och se för er själva, besök är alltid välkommet.

Så nu har ni fått lite insikt igen.. hörs säkerligen om några månader igen för jag kommer ju säkert att glömma uppdatera för så intressant är inte mitt liv.



nej jag skattar inte med dig, jag skrattar åt dig

1 kommentar:

  1. äntligeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen en uppdatering =) De verkar som du har det bra där borta iaf, det känns ju skönt å höra!
    Jo, du måste bara lägga upp bilder på ditt hem sen när du kommit lite i ordning, PLEASE!!!

    Ha det bästast... KRAMAR i massor

    SvaraRadera