4 nov. 2009

Telefonförsäljare..

jag måste faktiskt säga att jag tycker om telefonförsäljare.. Jag har en nyfunnen respekt för denna yrkesgrupp. Efter att själv ha arbetat med detta de senaste 9 månaderna så måste jag faktiskt säga att det inte är nåt lätt yrke. Man blir avhyvlad på alla konstiga sätt som man inte ens kunnat förutspå och alla dessa telefonsamtal som man gör om dagen tär på psyket. De personer som faktiskt klarar av detta, dom har min respekt.

Det ringde en telefonsäljare till mig igår. Sålde mobilabonnemang, vad annars det är bara dom som ringer till mig. Tidigare kan jag tänka mig att det har stått "en idiot" i deras listor om mig för jag har ju varit allt annat än trevlig men nuförtiden kan jag tänka mig att dom slåss om att få ringa till mig för jag har gjort en 180. Jag är den mest trevliga kund som man kan tänka sig. Att arbeta med det här är det bästa som har hänt mig, inte just för att telefonförsäljning är så bra men för att, jag måste låta så kliché, det har gjort mig till en bättre människa. Alla ni som tror att det är lätt att sitta och ringa en hel dag upp till 80 samtal per dag och tänk dig att du måste göra detta i 5 dagar i sträck i flera månaders tid. Det enda som räknas är resultatet på tavlan, inte att du var nära att stänga en affär.

Jag är en säljare och stolt över att säga det. Nästa gång någon ringer till dig så kan du väl tänka om innan du hyvlar av denna person. Att dom är påstridiga och försöker nästan tvinga dig att köpa, det är deras jobb och chefen har sagt till dom att det är så dom måste göra, varför jag vet det är för att jag är just likadan. Jag står bakom mina säljare och tvingar dom att gå på avslut för att få hem affären.


...och nej jag skrattar inte med dig, jag skrattar åt dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar